söndag 15 november 2009

36 år gammal skatt!!!

I förrgår åkte morsan å jag till Göteborg med tååg.. det var jättekul jag fick mitt eget säte för 20 spänn.. göör billigt... fast jag såg inte så mycket av utsikten för jag sov hela vägen tills morfar kom och hämtade oss.
Sen hängde vi hos gammelmormor ett tag... snackade med hennes vovve, han sa att det var kul å få besök av någon i hans storlek.. satt å tjötade med honom om tandsten och villket benmärke som gällde nu och i villken smak.. trevlig prick den där Leo :-) Mormor var där åxxå och fick en släng av mig Laura villket hon tyckte om.Sen på kvällen kom mammas bästa vän Mona.. Henne tycker jag om :-) Hon kunde inte vänta med att träffa oss så hon kom så fort hon kunde.. Här sitter Mona å gullar med mig :-))
Morsan å Mona har känt varandra i 11 år och de verka trivas i varandras sällskap :-))
Igår var vi hemma hos gammelmormor igen och morsan gick ner i källaren..där väntade en 36 år gammal skatt på henne!!! i form av morsans gamla barnkläder.. morsan blev så glad och börja rota runt i alla 70-tals kläder.. jag tycker väl att det är mindre roligt för morsan kommer antagligen klä mig i skiten sen :-(( men en å annan lustig outfit skrattade jag åt :-))
Sen på kvällen kom en annan av mammas bästa vänner Christina och hennes kille Andreas på besök. Morsan bjöd på fika och jag var i mittpunkten som vanligt.
Å jag trivdes så bra i Christinas famn att jag tog mig en tupplur.. men självklart med ena ögat lite på glänt så att jag är med i svängarna om vad som händer å sker.. :-)) Och för att krydda stämningen lite extra och få mig ett extra bad satte jag i gång att bajsa ner mig riktigt... morsan tyckte att Christina skulle ta ut mig på toa ifall blöjan läckte.. å det gjorde den ordentligt :-)) Där fick morsan för att hon köpte för stora blöjor :-)))) och jag fick mitt bad.
Nöjd å glad blev det sängen till slut.. lite käk men John Blund var visst upptagen på en annan adress så jag fick snällt vänta :-0... Då roade jag mig med att tugga på morsans fingrar..mmm det var så gott å jag tog i för land å rike å morsan bara skrattade åt mig... men vänta du när det är dags för tänderna att ploppa ut om det är lika roligt då... kanske redan dags kliar lite...måste tugga lite mer på morsan...

Natti natti / Laura :-)


























Sen var det dags för mig att sova tyckte morsan å släckte lampan.. men det ville inte jag. jag kämpa emot för att hålla ögonen öppna.. bet lite på morsans finger det var gott.. å jag bet det hårdaste jag kunde å morsan bara skratta åt mig. Kanske dags för lite tänder, å sätta morsan på sin plats :-)))) ja ja en ny dag och en ny morgon natti natti :-))

1 kommentar:

  1. Hej söta Laura med mamma!
    Ni ser ut att ha det bra där i Göteborg.
    Syns på torsdag!
    Kramar
    / Elias med mamma

    SvaraRadera