söndag 2 februari 2014

En stor flickas hästdröm!!

Nu skall mamma bekänna något som hon gjorde när hon var liten.

Mamma älskade hästar och ville ha en egen häst och börja rida, men fick aldrig möjligheten när jag var liten tjej.
Jag tjatade varje dag och skrek mig hes till att få som jag ville men det blev aldrig av.
Det gick så långt att jag gjorde listor på hästnamn och vilka färger som var finast på en häst.
Jag tog böcker från biblioteket och klippte ut hästarna och klistrade in dom i ett album med nya namn och låtsades att de var mina.
Det var min dröm när jag var liten!!
Drömmen finns fortfarande kvar att kunna rida, och jag gick faktiskt 1 år i ridskola i Trollhättan när jag bodde där.
Men så kom livet emellan som alltid och drömmen blev lagd på is.

Nu finns en ny liten tjej
med samma drömmar och hopp om att få göra det hon drömmer om mest!!

Och om det är ridning, simning eller någon annan sport så skall hon få chansen att pröva sig fram till det hon vill hålla på med.
Jag skall inte vara den som begränsar min dotters drömmar..
Jag skall vara den som uppfyller dem i största möjliga mån jag kan.

Laura har ridit förut, men nu fick hon även vara med i stallet och sätta på sadel och träns och borsta Lilly som hästen heter för dagen.

Leda Lilly ut till ridhuset alldeles själv och skritta och trava lätt som om det var det lättaste i världen, självklart med mammas ledning bredvid.

Efteråt hade vi 2 nöjda tjejer, Lauras kompis Sara var med och så roligt att det var svårt att få med dem hem.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar